Säkerhetsåtgärder gällande Corona (COVID-19)

På hotellen och restaurangerna inom GRAM Hotels tar vi den rådande pandemin på största allvar och arbetar med varmt hjärta och kallt huvud efter de svenska myndigheternas riktlinjer och rekommendationer. Här kan du läsa om hur vi arbetar på Torekov Hotell.

Senast uppdaterat 2020-11-23

Säkerhetsåtgärder på Torekov Hotell

Hotellen och restaurangerna inom GRAM Hotels följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer och rekommendationer, bland annat genom att:

  • Tilldela tider i restaurangerna för alla måltider
  • Anpassa tillgängligheten till pool och spa
  • Uppmana till god handhygien, avstånd och eget ansvar

Här nedan kan du läsa mer om hur vi på Torekov Hotell arbetar på hotellets olika avdelningar. Vi tipsar också om vad du själv kan tänka på under din vistelse hos oss.

Generellt på hotellet:

  • All personal vidtar extra god handhygien och vi uppmuntrar även gäster till detsamma.
  • Vi har infört extra handspritstationer på allmänna utrymmen runtom i hotellet.
  • Vi hälsar inte i hand.
  • Vårt städteam fokuserar extra mycket på att rengöra ytor och saker som vidrörs ofta, exempelvis dörrhandtag och hissknappar.

I receptionen:

  • Vissa tider är det många som samlas. Vi påminner alla gäster om att hålla avstånd mellan varandra och har vid behov golvmarkeringar som guidar till att hålla rätt avstånd.
  • På avresedagen, stanna gärna till i receptionen i samband med frukosten och betala din nota. Då slipper du eventuella köer vid utcheckning. När notan är betald kan du enkelt lägga din nyckel i expresscheckouten när du lämnar rummet.

På spa:

  • Gäster som har bokat spapaket har fri tillgång till spa 08–11 och 19–22. Klockan 15–19 tilldelas man en tid som sätts utifrån gästens middagstid. Eventuella behandlingstider påverkas inte av detta. Gäster som bor mer än en dag har även fri tillgång till spa mellan 11–15.
  • Ovanstående tider gäller endast vid full beläggning, vilket är främst helger. När beläggningen tillåter, är spagäster alltid välkomna på spa. Vi gör så gott vi kan för att vara flexibla och tillmötesgå alla gästers önskemål.
  • Gäster som har bokat spapaket har företräde till spa. Övriga gäster är varmt välkomna att lösa entré på plats, dock endast i mån av plats.

I restaurangen:

  • Restaurangen är möblerad så att vi kan garantera rätt avstånd mellan olika sällskap. Lokalen inspekteras regelbundet av de lokala miljö- och hälsovårdsmyndigheterna.
  • På frukosten har vi infört frukosttider. Hotellets gäster bokar sin frukosttid vid incheckning, på plats på hotellet.
  • Lunch- och kvällsbufféer ersätts av servering på tallrik. Vi erbjuder frukostservering på tallrik för de som önskar.
  • Vi begränsar antalet gäster som vistas samtidigt i restaurangen.
  • Besökare får endast äta och dricka sittandes vid ett bord eller ta med maten för avhämtning.
  • Kökspersonal följer gängse rutiner för hygien, precis som vanligt.
  • I enlighet med rådande restriktioner avslutas serveringen 22.00 och matsalen stänger 22.30.

Om någon skulle bli sjuk:

  • Våra medarbetare går inte till jobbet om de har symptom.
  • Om du känner symptom, ska du avboka din vistelse. Vi har generösa avbokningsregler, läs mer nedan.
  • Om en gäst skulle insjukna på hotellet, har vi i samråd med GRAM Hotels egen läkare tagit fram rutiner för hur vi ska agera.

Tillfälliga avbokningsregler

Privata bokningar t.o.m. 2021-06-06

Vid eventuell avbokning senast 7 dagar före ankomst återbetalas hela bokningsvärdet. Om du köper avbeställningsskydd i samband med bokningen (150 kr/person) har du rätt att avboka med full återbetalning fram till 09.00 på ankomstdagen. Avgiften för avbeställningsskyddet återbetalas ej. Vänligen kontakta hotellet för eventuell av-/ombokning. Observera att de tillfälliga avbokningsreglerna INTE gäller bokningar som inte är avbokningsbara.

Vid privata bokningar kontakta bokningen på telefon +46 431 55 82 12 eller bokning@torekovhotell.se

Företagsbokningar

För företag som har bokat ett arrangemang hos oss, gäller avbokningsavtalen som överenskommet. Vid frågor välkommen att kontakta våra konferenssäljare

Allmänna sammankomster – vad gäller?

Begränsningarna för allmänna sammankomster och offentliga tillställningar omfattar inte hotell och restauranger. Våra verksamheter regleras av bland annat trängselregler, vilka kontrolleras löpande av de lokala myndigheterna.

Slutna företagsevenemang (exempelvis möten och konferenser som inte är fritt tillgängliga för andra) räknas inte heller som allmänna sammankomster.

 

Här kan du boka din vistelse. Kontakta gärna oss per e-post eller telefon om någon i sällskapet har specialkost eller allergier så att era måltider också kan bli en fin upplevelse.

Här kan du boka din vistelse. Kontakta gärna oss per e-post eller telefon om någon i sällskapet behöver specialkost eller handikappanpassning, så ser vi till att ordna allt så bra som möjligt.

Boka bord online via knappen nedan. Du är också välkommen att kontakta hovmästaren på +46 431-47 16 53.

Använd formuläret om du vill kontakta oss via e-post.

 

Här kan du göra din förfrågan på spabehandlingar. Har du ytterligare frågor kan du kontakta gärna oss per e-post eller telefon.

Spaavdelningen erbjuder både sköna och avkopplande bad och välgöranade behandlingar.
Vill du boka ett helt spapaket med övernattning och middag hittar du det här.

Fyll i ditt namn, företag och kontaktuppgifter, så kontaktar vi dig snarast (vanligtvis samma dag).