Säkerhetsåtgärder gällande Corona (COVID-19)

På hotellen och restaurangerna inom GRAM Hotels tar vi den rådande pandemin på största allvar och arbetar med varmt hjärta och kallt huvud efter de svenska myndigheternas riktlinjer och rekommendationer. Här kan du läsa om hur vi arbetar på Torekov Hotell.

Senast uppdaterat 2021-05-04

Säkerhetsåtgärder på Torekov Hotell

Hotellen och restaurangerna inom GRAM Hotels följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer och rekommendationer, bland annat genom att:

  • Tilldela tider i restaurangerna för alla måltider
  • Anpassa tillgängligheten till pool och spa
  • Uppmana till god handhygien, avstånd och eget ansvar

Här nedan kan du läsa mer om hur vi på Torekov Hotell arbetar på hotellets olika avdelningar. Vi tipsar också om vad du själv kan tänka på under din vistelse hos oss.

Generellt på hotellet:

  • All personal vidtar extra god handhygien och vi uppmuntrar även gäster till detsamma.
  • Vi har infört extra handspritstationer på allmänna utrymmen runtom i hotellet.
  • Vi hälsar inte i hand.
  • Vårt städteam fokuserar extra mycket på att rengöra ytor och saker som vidrörs ofta, exempelvis dörrhandtag och hissknappar.

I receptionen:

  • Vissa tider är det många som samlas. Vi påminner alla gäster om att hålla avstånd mellan varandra och har vid behov golvmarkeringar som guidar till att hålla rätt avstånd.
  • På avresedagen, stanna gärna till i receptionen i samband med frukosten och betala din nota. Då slipper du eventuella köer vid utcheckning. När notan är betald kan du enkelt lägga din nyckel på receptionsdisken när du lämnar rummet.

På spa:

  • Under de mest populära tiderna (14–18 och 20–21) tilldelas ni spatid på plats.
  • Ovanstående tider gäller endast vid full beläggning, vilket främst är helger. När beläggningen tillåter är spagäster alltid välkomna på spa. Vi gör så gott vi kan för att vara flexibla och tillmötesgå alla gästers önskemål.
  • Gäster som har bokat spapaket har företräde till spa. Övriga gäster är varmt välkomna att lösa entré på plats, dock endast i mån av plats.

Mat och dryck:

  • Restaurangen är möblerad så att vi kan garantera rätt avstånd mellan olika sällskap. Lokalen inspekteras regelbundet av de lokala miljö- och hälsovårdsmyndigheterna.
  • På frukosten har vi infört frukosttider. Hotellets gäster bokar sin frukosttid vid incheckning, på plats på hotellet.
  • Lunch- och kvällsbufféer ersätts av servering på tallrik. Vi erbjuder frukostservering på tallrik för de som önskar.
  • Vi begränsar antalet gäster som vistas samtidigt i restaurangen.
  • Besökare får endast äta och dricka sittandes vid ett bord eller ta med maten för avhämtning.
  • Vi följer aktuella regler för antal gäster per bord.
  • Kökspersonal följer gängse rutiner för hygien, precis som vanligt.
  • För paketgäster är Afternoon Tea tills vidare ersatt med eftermiddagsfika.
  • Enligt Folkhälsomyndighetens skärpta föreskrifter måste storleken på ett sällskap som får sitta vid ett bord begränsas till fyra personer. Är ett sällskap större än fyra personer måste det delas upp på flera bord med minst en meter emellan.

Om någon skulle bli sjuk:

  • Våra medarbetare går inte till jobbet om de har symptom.
  • Om du känner symptom, ska du avboka din vistelse. Vi har generösa avbokningsregler, läs mer nedan.
  • Om en gäst skulle insjukna på hotellet, har vi i samråd med GRAM Hotels egen läkare tagit fram rutiner för hur vi ska agera.

Bokningsvillkor

För att få mer flexibla bokningsvillkor, köp till något av våra avbeställningsskydd. Avbeställningsskydd kan adderas på bokningen fram till att ordinarie avbokningstid träder in.

Enskilda bokningar, 1-9 rum

  • Av- och ombokning utan avbeställningsskydd
    Kostnadsfri av- och ombokning erbjuds fram till 7 dagar före ankomst.
    Vid av- och ombokning senare än 7 dagar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokning med avbeställningsskydd 48 tim innan ankomst (150 kr/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning erbjuds fram till 48h innan ankomst. Vid av- och ombokning senare än 48h, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokning med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 kr/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) erbjuds fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00 på ankomstdagen, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Gruppbokningar, 10 rum eller fler

  • Av- och ombokning utan avbeställningsskydd.
    Kostnadsfri av- och ombokning fram till 30 dagar före ankomst. Vid av- och ombokning senare än 30 dagar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokning med avbeställningsskydd 48 tim innan ankomst (150 kr/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning på enskilda rum i gruppbokningen fram till 48 timmar innan ankomst. Vid av- och ombokning senare än 48 timmar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokning med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 kr/person) Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning på enskilda rum i gruppbokningen fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Företagsbokningar

För företag som har bokat ett arrangemang hos oss, gäller avbokningsavtalen som överenskommet. Vid frågor välkommen att kontakta våra konferenssäljare

Allmänna sammankomster – vad gäller?

Begränsningarna för allmänna sammankomster och offentliga tillställningar omfattar inte hotell och restauranger. Våra verksamheter regleras av bland annat trängselregler, vilka kontrolleras löpande av de lokala myndigheterna.

Slutna företagsevenemang (exempelvis möten och konferenser som inte är fritt tillgängliga för andra) räknas inte heller som allmänna sammankomster.

 

Här kan du boka din vistelse. Kontakta gärna oss per e-post eller telefon om någon i sällskapet har specialkost eller allergier så att era måltider också kan bli en fin upplevelse.

Här kan du boka din vistelse. Kontakta gärna oss per e-post eller telefon om någon i sällskapet behöver specialkost eller handikappanpassning, så ser vi till att ordna allt så bra som möjligt.

Boka bord online via knappen nedan. Du är också välkommen att kontakta hovmästaren på +46 431-47 16 53.

Använd formuläret om du vill kontakta oss via e-post.

 

Här kan du göra din förfrågan på spabehandlingar. Har du ytterligare frågor kan du kontakta gärna oss per e-post eller telefon.

Spaavdelningen erbjuder både sköna och avkopplande bad och välgöranade behandlingar.
Vill du boka ett helt spapaket med övernattning och middag hittar du det här.

Fyll i ditt namn, företag och kontaktuppgifter, så kontaktar vi dig snarast (vanligtvis samma dag).