En trygg upplevelse

Att välkomna och ta hand om gäster är själva kärnan i vad vi gör och vilka vi är inom GRAM Group. För oss är det viktigt att du känner dig trygg på våra hotell och restauranger. Här kan du läsa om hur vi arbetar på Torekov Hotell. Vi tipsar också om vad du själv kan tänka på under din vistelse.

Senast uppdaterat 2022-04-18

Borttagna restriktioner efter 9 februari

Den svenska regeringen har tagit bort pandemirestriktionerna. För våra restauranger innebär detta bland annat att begränsningarna av antalet gäster per sällskap, krav på avstånd och tid för stängning har tagits bort. Samtidigt har också restriktionerna för privata och allmänna sammankomster försvunnit.

Naturligtvis ska du stanna hemma vid symptom på Covid-19. Vuxna ovaccinerade rekommenderas fortsatt att vidta särskilda försiktighetsåtgärder, som att undvika trängsel och stora folksamlingar inomhus.

Inom GRAM Group fortsätter vi hålla oss uppdaterade och vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer, håller hög hygien och stannar hemma vid symptom eller sjukdom.

 

Generellt på hotellet

  • Vi följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer och rekommendationer.
  • All personal vidtar extra god handhygien och stannar hemma vid symptom på sjukdom.
  • Det finns handspritstationer på allmänna utrymmen runtom i hotellet.
  • Vi är extra noga med rengöring av kontaktytor, exempelvis dörrhandtag och hissknappar.
  • Vissa tider är det många som samlas. Vi påminner alla gäster om eget ansvar, god handhygien och avstånd mellan varandra. Golvmarkeringar guidar till att hålla avstånd.
  • avresedagen, stanna gärna till i receptionen i samband med frukosten och betala din nota. Då slipper du eventuella köer vid utcheckning. När notan är betald kan du enkelt lägga din nyckel i expresscheckouten när du lämnar rummet.

I receptionen

  • Vissa tider är det många som samlas. Vi påminner alla gäster om att hålla avstånd mellan varandra och har vid behov golvmarkeringar som guidar till att hålla rätt avstånd.
  • På avresedagen, stanna gärna till i receptionen i samband med frukosten och betala din nota. Då slipper du eventuella köer vid utcheckning. När notan är betald kan du enkelt lägga din nyckel på receptionsdisken när du lämnar rummet.

På spa

  • Under de mest populära tiderna (14–18 och 20–21) kan ni bli tilldelade spatid på plats.
  • Ovanstående tider gäller endast vid full beläggning, vilket främst är helger. När beläggningen tillåter är spagäster alltid välkomna på spa. Vi gör så gott vi kan för att vara flexibla och tillmötesgå alla gästers önskemål.
  • Det finns personal på plats för att hjälpa till att sprida ut våra gäster för att undvika trängsel. Vi uppmanar alla våra gäster att hålla ett rimligt avstånd samt att man duschar före och efter ett besök till vårt spa.
  • Gäster som har bokat spapaket har företräde till spa. Övriga gäster är varmt välkomna att lösa entré på plats, dock endast i mån av plats.

Om någon skulle bli sjuk

  • Våra medarbetare går inte till jobbet om de har symptom på sjukdom.
  • Om du känner symptom, ska du avboka din vistelse. Köp gärna till något av våra avbeställningsskydd i samband med bokningstillfället, läs mer nedan.
  • Om en gäst skulle insjukna på hotellet, har vi i samråd med GRAM Groups egen läkare (concierge doctor) tagit fram rutiner för hur vi ska agera.

 

Hur kan du som gäst hjälpa till för att undvika smittspridning?

Våra gästers och personals säkerhet är vår högsta prioritet. Vi följer därför noga Folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer, men trots detta behöver vi din hjälp.

  • Vi behöver hjälpas åt för att undvika trängsel. Det är därför också ditt ansvar som gäst att minska trängsel.
  • Besök oss inte om du varit i kontakt med någon som har konstaterad smitta av Coronavirus, Covid-19.
  • Stanna hemma om du känner dig dålig, stort som smått.

Bokningsvillkor

För att få mer flexibla bokningsvillkor, köp till något av våra avbeställningsskydd. Avbeställningsskydd kan adderas på bokningen fram till att ordinarie avbokningstid träder in. Nedan hittar ni våra generella avbokningsvillkor, men på speciella paket kan särskilda avvikelser tillkomma. För mer information kontakta oss.

Enskilda bokningar, 1-9 rum

  • Av- och ombokning utan avbeställningsskydd
    Kostnadsfri av- och ombokning erbjuds fram till 7 dagar före ankomst.
    Vid av- och ombokning senare än 7 dagar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokning med avbeställningsskydd 48 tim innan ankomst (150 kr/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning erbjuds fram till 48h innan ankomst. Vid av- och ombokning senare än 48h, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokning med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 kr/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) erbjuds fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00 på ankomstdagen, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Gruppbokningar, 10 rum eller fler

  • Av- och ombokning utan avbeställningsskydd.
    Kostnadsfri av- och ombokning fram till 30 dagar före ankomst. Vid av- och ombokning senare än 30 dagar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokning med avbeställningsskydd 48 tim innan ankomst (150 kr/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning på enskilda rum i gruppbokningen fram till 48 timmar innan ankomst. Vid av- och ombokning senare än 48 timmar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokning med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 kr/person) Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning på enskilda rum i gruppbokningen fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Företagsbokningar

För företag som har bokat ett arrangemang hos oss, gäller avbokningsavtalen som överenskommet. Vid frågor välkommen att kontakta våra konferenssäljare

Vad vill du boka? >