En trygg upplevelse

Att välkomna och ta hand gäster är själva kärnan i vad vi gör och vilka vi är inom GRAM Group. För oss är det viktigt att du känner dig trygg på våra hotell och restauranger. Här kan du läsa om hur vi arbetar på Torekov Hotell. Vi tipsar också om vad du själv kan tänka på under din vistelse.

Senast uppdaterat 2021-09-29

Generellt på hotellet:

  • Vi följer Folkhälsomyndighetens och andra svenska myndigheters riktlinjer och rekommendationer.
  • All personal vidtar extra god handhygien och stannar hemma vid symptom på sjukdom.
  • Vi uppmanar alla besökare till god handhygien, avstånd och eget ansvar.
  • Vi har handspritstationer på allmänna utrymmen runtom i hotellet.

I receptionen:

  • Vissa tider är det många som samlas. Vi påminner alla gäster om att hålla avstånd mellan varandra och har vid behov golvmarkeringar som guidar till att hålla rätt avstånd.
  • På avresedagen, stanna gärna till i receptionen i samband med frukosten och betala din nota. Då slipper du eventuella köer vid utcheckning. När notan är betald kan du enkelt lägga din nyckel på receptionsdisken när du lämnar rummet.

På spa:

  • Under de mest populära tiderna (14–18 och 20–21) kan ni bli tilldelade spatid på plats.
  • Ovanstående tider gäller endast vid full beläggning, vilket främst är helger. När beläggningen tillåter är spagäster alltid välkomna på spa. Vi gör så gott vi kan för att vara flexibla och tillmötesgå alla gästers önskemål.
  • Gäster som har bokat spapaket har företräde till spa. Övriga gäster är varmt välkomna att lösa entré på plats, dock endast i mån av plats.

Mat och dryck:

  • På frukosten har vi frukosttider. Hotellets gäster bokar sin frukosttid vid incheckning, på plats på hotellet.
  • Bufféservering kan vid förfrågan ersättas av servering på tallrik.
  • Det finns handspritstationer i matsalen.

Om någon skulle bli sjuk:

  • Våra medarbetare går inte till jobbet om de har symptom på sjukdom.
  • Om du känner symptom, ska du avboka din vistelse. Köp gärna till något av våra avbeställningsskydd i samband med bokningstillfället, läs mer nedan.
  • Om en gäst skulle insjukna på hotellet, har vi i samråd med GRAM Groups egen läkare (concierge doctor) tagit fram rutiner för hur vi ska agera.

Bokningsvillkor

För att få mer flexibla bokningsvillkor, köp till något av våra avbeställningsskydd. Avbeställningsskydd kan adderas på bokningen fram till att ordinarie avbokningstid träder in.

Enskilda bokningar, 1-9 rum

  • Av- och ombokning utan avbeställningsskydd
    Kostnadsfri av- och ombokning erbjuds fram till 7 dagar före ankomst.
    Vid av- och ombokning senare än 7 dagar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokning med avbeställningsskydd 48 tim innan ankomst (150 kr/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning erbjuds fram till 48h innan ankomst. Vid av- och ombokning senare än 48h, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokning med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 kr/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) erbjuds fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00 på ankomstdagen, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Gruppbokningar, 10 rum eller fler

  • Av- och ombokning utan avbeställningsskydd.
    Kostnadsfri av- och ombokning fram till 30 dagar före ankomst. Vid av- och ombokning senare än 30 dagar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokning med avbeställningsskydd 48 tim innan ankomst (150 kr/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning på enskilda rum i gruppbokningen fram till 48 timmar innan ankomst. Vid av- och ombokning senare än 48 timmar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokning med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 kr/person) Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning på enskilda rum i gruppbokningen fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Företagsbokningar

För företag som har bokat ett arrangemang hos oss, gäller avbokningsavtalen som överenskommet. Vid frågor välkommen att kontakta våra konferenssäljare

Boka ett hotellpaket så ingår tillgång till spa och/eller middag i Bistron på kvällen.

Om någon i sällskapet behöver specialkost eller handikappanpassning, kontakta oss via e-post eller telefon.

Här bokar du en vistelse med boende och frukost.

Vill du även vill ha tillgång till spa och/eller middag i Bistron på kvällen, rekommenderar vi våra hotellpaket.

Om någon i sällskapet behöver specialkost eller handikappanpassning, kontakta oss via e-post eller telefon.

Boka bord online via knappen nedan.

Du kan också kontakta hovmästaren på telefon +46 431-47 16 53 eller skicka ett meddelande via formuläret.

 

Här kan du göra en bokningsförfrågan på spabehandlingar.

Har du frågor om vilken behandling som passar dig bäst, kontakta gärna oss gärna på telefon så hjälper vi dig.

Fyll i ditt namn, företag och kontaktuppgifter, så kontaktar vi dig snarast (vanligtvis samma dag).