En trygg upplevelse

Att välkomna och ta hand om gäster är själva kärnan i vad vi gör och vilka vi är inom GRAM Group. För oss är det viktigt att du känner dig trygg på våra hotell och restauranger. Här kan du läsa om hur vi arbetar på Torekov Hotell. Vi tipsar också om vad du själv kan tänka på under din vistelse.

Senast uppdaterat 2022-01-10

Generellt på hotellet

  • Hotellets verksamhet omfattas i dagsläget inte av regeringens krav på Covidpass och vi kommer inte att kräva vaccinationsbevis av våra gäster.
  • Vi följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer och rekommendationer.
  • All personal vidtar extra god handhygien och stannar hemma vid symptom på sjukdom.
  • Det finns handspritstationer på allmänna utrymmen runtom i hotellet.
  • Vi är extra noga med rengöring av kontaktytor, exempelvis dörrhandtag och hissknappar.
  • Vissa tider är det många som samlas. Vi påminner alla gäster om eget ansvar, god handhygien och avstånd mellan varandra. Golvmarkeringar guidar till att hålla avstånd.
  • avresedagen, stanna gärna till i receptionen i samband med frukosten och betala din nota. Då slipper du eventuella köer vid utcheckning. När notan är betald kan du enkelt lägga din nyckel i expresscheckouten när du lämnar rummet.

I receptionen

  • Vissa tider är det många som samlas. Vi påminner alla gäster om att hålla avstånd mellan varandra och har vid behov golvmarkeringar som guidar till att hålla rätt avstånd.
  • På avresedagen, stanna gärna till i receptionen i samband med frukosten och betala din nota. Då slipper du eventuella köer vid utcheckning. När notan är betald kan du enkelt lägga din nyckel på receptionsdisken när du lämnar rummet.

På spa

  • Under de mest populära tiderna (14–18 och 20–21) kan ni bli tilldelade spatid på plats.
  • Ovanstående tider gäller endast vid full beläggning, vilket främst är helger. När beläggningen tillåter är spagäster alltid välkomna på spa. Vi gör så gott vi kan för att vara flexibla och tillmötesgå alla gästers önskemål.
  • Det finns personal på plats för att hjälpa till att sprida ut våra gäster för att undvika trängsel. Vi uppmanar alla våra gäster att hålla ett rimligt avstånd samt att man duschar före och efter ett besök till vårt spa.
  • Gäster som har bokat spapaket har företräde till spa. Övriga gäster är varmt välkomna att lösa entré på plats, dock endast i mån av plats.

I restaurangen

  • Från och med 12 januari stänger all servering 23.00 enligt regeringens nyinsatta restriktioner.
  • Från och med 12 januari införs begränsning i restaurangen om högst 8 personer per sällskap.
  • På frukosten har vi frukosttider. Hotellets gäster bokar sin frukosttid vid incheckning, på plats på hotellet.
  • Bufféservering kan vid förfrågan ersättas av servering på tallrik.
  • Våra utökade rutiner för städning av offentliga utrymmen innefattar även alla ytor på vår restaurang. Om du trots detta inte önskar att äta bland andra gäster går det bra att beställa och ta med sig upp till rummet.
  • Det finns handspritstationer i matsalen.
  • Vi har bara sittande servering och håller 1 meter mellan varje sällskap i restaurangen

 

På konferensen

Möten och konferenser är fortfarande tillåtna om de hålls slutna från allmänheten. Rekommendationer att hålla avstånd till varandra och övriga gäster, tvätta händerna och stanna hemma om man känner sig det minsta dålig gäller.

  • Regeringen och Folkhälsomyndigheten uppmanar till eget ansvar och det är därför upp till varje företag att själva göra en riskbedömning innan ni besöker oss. Om ni väljer att genomföra ert möte eller konferens kan ni vara trygga med att vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer.
  • Informera berörda deltagare med symptom innan ert besök att inte följa med.
  • Gruppincheckning kan erbjudas för att undvika köer vid receptionen.

Om någon skulle bli sjuk

  • Våra medarbetare går inte till jobbet om de har symptom på sjukdom.
  • Om du känner symptom, ska du avboka din vistelse. Köp gärna till något av våra avbeställningsskydd i samband med bokningstillfället, läs mer nedan.
  • Om en gäst skulle insjukna på hotellet, har vi i samråd med GRAM Groups egen läkare (concierge doctor) tagit fram rutiner för hur vi ska agera.

 

Hur kan du som gäst hjälpa till för att undvika smittspridning?

Våra gästers och personals säkerhet är vår högsta prioritet. Vi följer därför noga Folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer, men trots detta behöver vi din hjälp.

  • Vi behöver hjälpas åt för att undvika trängsel. Det är därför också ditt ansvar som gäst att minska trängsel.
  • Besök oss inte om du varit i kontakt med någon som har konstaterad smitta av Coronavirus, Covid-19.
  • Stanna hemma om du känner dig dålig, stort som smått.

Bokningsvillkor

För att få mer flexibla bokningsvillkor, köp till något av våra avbeställningsskydd. Avbeställningsskydd kan adderas på bokningen fram till att ordinarie avbokningstid träder in. Nedan hittar ni våra generella avbokningsvillkor, men på speciella paket kan särskilda avvikelser tillkomma. För mer information kontakta oss.

Enskilda bokningar, 1-9 rum

  • Av- och ombokning utan avbeställningsskydd
    Kostnadsfri av- och ombokning erbjuds fram till 7 dagar före ankomst.
    Vid av- och ombokning senare än 7 dagar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokning med avbeställningsskydd 48 tim innan ankomst (150 kr/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning erbjuds fram till 48h innan ankomst. Vid av- och ombokning senare än 48h, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokning med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 kr/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) erbjuds fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00 på ankomstdagen, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Gruppbokningar, 10 rum eller fler

  • Av- och ombokning utan avbeställningsskydd.
    Kostnadsfri av- och ombokning fram till 30 dagar före ankomst. Vid av- och ombokning senare än 30 dagar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokning med avbeställningsskydd 48 tim innan ankomst (150 kr/person)
    Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning på enskilda rum i gruppbokningen fram till 48 timmar innan ankomst. Vid av- och ombokning senare än 48 timmar, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.
  • Av- och ombokning med avbeställningsskydd fram till 12.00 på ankomstdagen (300 kr/person) Kostnadsfri (exkl. summa för avbeställningsskydd) av- och ombokning på enskilda rum i gruppbokningen fram till 12.00 på ankomstdagen. Vid av- och ombokning senare än 12.00, debiteras 100% av vistelsens totala belopp.

Företagsbokningar

För företag som har bokat ett arrangemang hos oss, gäller avbokningsavtalen som överenskommet. Vid frågor välkommen att kontakta våra konferenssäljare

Boka ett hotellpaket så ingår tillgång till spa och/eller middag i Bistron på kvällen.

Om någon i sällskapet behöver specialkost eller handikappanpassning, kontakta oss via e-post eller telefon.

Här bokar du en vistelse med boende och frukost.

Vill du även vill ha tillgång till spa och/eller middag i Bistron på kvällen, rekommenderar vi våra hotellpaket.

Om någon i sällskapet behöver specialkost eller handikappanpassning, kontakta oss via e-post eller telefon.

Boka bord online via knappen nedan.

Du kan också kontakta hovmästaren på telefon +46 431-47 16 53 eller skicka ett meddelande via formuläret.

 

Här kan du göra en bokningsförfrågan på spabehandlingar.

Har du frågor om vilken behandling som passar dig bäst, kontakta gärna oss gärna på telefon så hjälper vi dig.

Fyll i ditt namn, företag och kontaktuppgifter, så kontaktar vi dig snarast (vanligtvis samma dag).