5 snabba med Anna Löwenhielm, vd på Torekov Hotell

Ett annorlunda år börjar närma sig sitt slut och vi avrundar med en pratstund med direktörerna inom Gram Hotels. Här får du träffa Anna Löwenhielm, vd på Torekov Hotell.

  1. Vad tar du med dig från året som gått, till år 2021?

Vår styrka med att vara ett mindre hotell är att vi har möjligheten att jobba nära gästen, men också att vi kan vara flexibla och snabbt ställa om när det behövs, säger Anna Löwenheim. Situationen under året har tvingat oss att hjälpas åt över avdelningarna på ett sätt som vi länge planerat men inte faktiskt verkställt. Det har skapat synergieffekter då det har stärkt våra medarbetare och vår kultur på Torekov Hotell. Det finns idag en helt annan förståelse för varandras arbetsuppgifter, vilket innebär att vi har blivit ett ännu tightare team. Detta har varit mycket lärorikt och vi går stärkta ur detta.

  1. Många nya rutiner i utemiljö och kalldopp, har du skaffat dig några nya hälsosamma vanor?

Träning och motion är något som alla behöver. Vi har vår egen personliga tränare, Tammy, som har ställt upp och kört träningspass för vår personal, gratis, utomhus varje vecka. Detta har stärkt både vårt immunförsvar, kropp och knopp. Det har också bidragit till att vi har haft ett sammanhang och anledning att träffas när vi har haft stängt. Jag inser hur bra jag mår av mer träning och att bli starkare. Det spiller över till en positiv energi på mitt arbete, till mina kollegor och min familj.

  1. Ser du någon trend inför 2021?

Sverige har en fantastisk natur och inte minst på Bjärehalvön, med massor av olika miljöer som vi kan fortsätta att berätta om. Under året har våra vandringspaket ökat och inget gör oss gladare än att få ut våra gäster i vår magiska natur för att sen vila upp sig på hotellet. Jag tror att det kommer bli en fortsatt hemester ett tag framöver för våra svenska gäster. Det gör folk gott att komma ut efter all tid hemma och tänk så mycket vackert vi har bara runt hörnet.

Vår ständiga trend och vårt mål på Torekov Hotell, som vi alltid arbetar efter, är att ta hand om våra medarbetare så att de mår bra och trivs på sin arbetsplats. Vi är övertygade om att detta ger ”ringar på vattnet” där de tar hand om våra gäster med bästa servicen.

  1. Vilka investeringar är planerade på Torekov Hotell inför 2021?

Vi har starka stolta ägare som ser möjligheter och investerar i oss. Under föregående år investerades dryga 15 miljoner. Vi byggde ett nytt bastuhus, ny massagepool utomhus och bytte tankar och teknik bakom alla pooler för bättre underhåll. En ny stor relaxavdelning och en ny konferenslokal tillkom också. Våra kockar fick en bättre logistikhantering i köket med förråd och sophantering bland annat. Även en stor del av våra hotellrum renoverades vilket vi fortsätter med under 2021.

  1. Vad kan era gäster se fram emot när de besöker er inför nästa år, 2021?

Vi vill leverera känsla av ett ”home away from home”. Våra gäster ska känna en atmosfär av lugn och ro, avkoppling med känslan av nedsjunkna axlar. Om man finner detta i en varm bastu med efterföljande kalldopp, i en god bok på en mjuk säng, med ett glas vin framför brasan, en promenad längs vattnet eller helt enkelt bli serverad en suverän måltid – det är upp till dem, men vi ska hjälpa dem dit, avslutar Anna Löwenhielm.

Läs mer

Läs vad direktörerna på våra systerhotell och i koncernen svarar:

Följ oss på LinkedIn

Boka ett hotellpaket så ingår tillgång till spa och/eller middag i Bistron på kvällen.

Om någon i sällskapet behöver specialkost eller handikappanpassning, kontakta oss via e-post eller telefon.

Här bokar du en vistelse med boende och frukost.

Vill du även vill ha tillgång till spa och/eller middag i Bistron på kvällen, rekommenderar vi våra hotellpaket.

Om någon i sällskapet behöver specialkost eller handikappanpassning, kontakta oss via e-post eller telefon.

Boka bord online via knappen nedan.

Du kan också kontakta hovmästaren på telefon +46 431-47 16 53 eller skicka ett meddelande via formuläret.

 

Här kan du göra en bokningsförfrågan på spabehandlingar.

Har du frågor om vilken behandling som passar dig bäst, kontakta gärna oss gärna på telefon så hjälper vi dig.

Fyll i ditt namn, företag och kontaktuppgifter, så kontaktar vi dig snarast (vanligtvis samma dag).